כיצד לתכנן פינת אוכל מעוצבת, שימושית ונוחה?

ארוחות עם בני משפחה וחברים הן חלק בלתי נפרד משגרת החיים של רוב האנשים, לכן לפינת האוכל בבית מגיע להיות במרכז תשומת הלב שלכם, כבר בשלבי תכנון ועיצוב הבית הראשוניים. על פינת האוכל שאתם מעצבים להיות מעוצבת, אך גם שימושית ונוחה. בנוסף עליה לתת מענה לצרכי המשפחה. איך עושים זאת נכון? וכיצד תוכלו להבטיח שכל הצרכים שלכם יבואו לידי ביטוי בצורה הכי יפה שאפשר?

מה אתם בעצם צריכים?

לפינות אוכל יש פנים רבות: ישנן פינות אוכל פורמליות אשר ממוקמות בחלל מוגדר. יש פינות אוכל שנמצאות בתוך חלל המטבח. אחרות הן לא יותר מאשר דלפק או בר. לכל בית יש את המבנה שלו, מה גם שהצרכים משתנים מחלל לחלל בהתאם לדיירים. פינת האוכל צריכה להתאים לכל אלו ולספק את המענה הכי מיטבי. כדי שזה יקרה עליכם קודם עכל להבין מה אתם מחפשים. שאלו את עצמכם כיצד אתם מתכננים להשתמש בפינת האוכל שלכם: האם לאירוח אירועים גדולים יחסית? האם לארוחות משפחתיות על בסיס יומיומי? את התשובות שלכם עליכם ליישם בשלבי התכנון השונים.

חדר אוכל רשמי – כן או לא?

ברוב הבתים פינת האוכל נמצאת בדרך כלל ליד המטבח או אפילו בתוכו. אולם בעת שיפוץ בית או בניית בית חדש השאלה שכל הזמן חוזרת על עצמה היא: האם פינת אוכל במטבח מספיקה לנו או שהבית שלנו זקוק לחדר אוכל רשמי? כדי להחליט בנושא חשוב קודם כל להבין שכשמדברים על חדר אוכל רשמי מתכוונים לחלל נוסף שמוגדר כפינת אוכל עבור אירוח בני משפחה וחברים או אירועים מיוחדים, זאת מבלי לבטל את שולחן האוכל השגרתי במטבח.

אז איך מתכננים בפועל פינת אוכל מעוצבת ושימושית?

לאחר שהבנתם את הצרכים שלכם והבנתם מה אתם מחפשים זה הזמן להתחיל בעיצוב. החלל הוגדר ועכשיו יש למצוא את פינת האוכל האולטימטיבית. כידוע, יש המון פינות אוכל בשלל עיצובים ודגמים ובסדרי גודל שונים. עליכם לבחור את הדגם שמתאים לכם מבחינה עיצובית אך גם פונקציונלית. אם החלל המיועד לפינת האוכל קטן כדאי לבחור בפינת אוכל עגולה אשר יכולה להכיל יותר אנשים סביבה. לחלופין אפשר לבחור בפינת אוכל מלבנית או מרובעת שיש לה אפשרות פתיחה. עם חלל גדול יהיו לכם יותר אפשרויות משחק ובחירה, רק תדאגו שהחלל לא ירגיש ריק מדי.

כסאות נוחים אך גם מעוצבים

השולחן עומד במרכז ובלב ליבה של פינת האוכל, אך הכיסאות גם הם לא פחות חשובים. מעבר לעובדה שהם מציעים מקום לשבת, הכיסאות יכולים להשפיע על הנראות של פינת האוכל במידה משמעותית. הכיסאות הנכונים יכולים להכניס מעט צבע, או לשמור על האווירה סולידית. הם יכולים להפוך את פינת האוכל למודרנית, כפרית או קלאסית ולאפשר ליושבים עליהם ליהנות מנוחות מקסימלית לאורך כל הארוחה. למעשה הכיסאות הם סוד ההצלחה והם יכולים לעזור לכם ליצור בדיוק את האווירה הנכונה מבלי לוותר על הפונקציונליות והנוחות.
טיפ קטן לסיום - מלבד השולחן והכיסאות אל תשכחו את כל האביזרים והרהיטים הנלווים שיהפכו את פינת האוכל לחלל מרשים ומעוצב. אם יש לכם מקום, שלבו שידה, ויטרינה או קונסולה בחלל ויהיה לכם עוד רהיט מעוצב ובו מקום אחסון לכלי מטבח, מפות או כל מה שתרצו לשים בפנים.