אופס, עשינו זאת שוב: 5 הטעויות הקריטיות בעיצוב הסלון

כשחושבים על שדרוג או שיפוץ בבית, הכי כיף לחדש את הסלון. זהו החלל המרכזי אליו נכנסים ברגע שפותחים את הדלת, האזור בו יושבים האורחים וכנראה החדר הכי אהוב על כל בני המשפחה. אז איך נמנעים מטעויות ומעצבים את החלל הזה הכי טוב שאפשר?

טעות ראשונה: ספה
יש לכם סלון ענק וספה פיצפונת? או לחלופין, סלון קטן וספה שמגיעה כמעט עד דלת הכניסה? כדאי לכם לחשב מסלול מחדש. הספה, שהיא הרהיט המרכזי בסלון, חייבת להיות פרופורציונלית אליו, ולהתאים לו כמו כפפה ליד. מרגישים שעדיין חסרים לכם מקומות ישיבה? כורסה מיוחדת (או זוג) יכולה לפתור את הבעיה.


אדריכלות: עמרי דודש, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת

בנוסף, שולחן הקפה אותו אתם בוחרים צריך גם הוא להתאים לגודל הספה, ולא להיות קטן מדי או גדול מדי ביחס אליה.


עיצוב: נתי זיו, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: ניצן הפנר

טעות שנייה: אוסף רהיטים
את מזנון הטלוויזיה הבאתם מדירת הסטודנטים שלכם, ואת השידה מביתה של סבתא? או אולי הספה שלכם בסגנון מודרני והצמדתם לה שולחן קפה בסגנון לואי ה-14 שמצאתם בשוק הפשפשים? לפעמים, יוצא שהסלון שלנו הופך למעין מחסן לרהיטים מכל סגנון אפשרי, ולרוב הם לא תואמים אחד לשני ואפילו לא מצליחים ליצור סגנון אקלקטי והרמוני כפי שאולי היינו רוצים. לכן, חשוב מאוד ליצור קו אחיד בסלון בסיוע של מעצב פנים, סטייליסט או אפילו אחד מיועצי המכירות והסטיילינג אצלנו בחנות, שיידעו בדיוק איך לחבר פריטים אחד לשני, כדי ליצור את האווירה הנכונה אצלכם בסלון.


סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת

טעות שלישית: צבע
הבתים בישראל נצבעים בלבן כסטנדרט, אבל אם מסתכלים קצת על בתים מחו"ל, ניתן לראות ששם המצב שונה לגמרי. אולי אנחנו הישראלים אוהבים את הצבע הלבן כדי להרגיע את המזג הים-תיכוני שלנו, ואולי אנחנו פשוט מפחדים מצבע. תחשבו על הקיר המרכזי בסלון שלכם – נכון שצבע היה מקפיץ את הקיר בצורה ניכרת?


עיצוב: יהודית סיבוני, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת

טעות רביעית: תאורה
בואו נתחיל מזה שכנראה אין לכם מספיק תאורה בסלון. וכשמדברים על תאורה, אין הכוונה לגוף התאורה המרכזי, אלא לכלל גופי התאורה שצריכים להיות בסלון – תאורה מרכזית, תאורת אווירה ותאורה לפינות מסוימות. חשוב מאוד להקפיד על תאורה מספקת בסלון, שגם תהיה פונקציונלית ותאיר את החלל הגדול הזה כמו שצריך, וגם כמובן שתהיה יפה ומעניינת.


עיצוב: נתי זיו, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: ניצן הפנר

נקודה למחשבה: שימו לב שהתאורה המרכזית נמצאת באמת במרכז, מעל השולחן ובמרכז הספה. מיקום כזה מוסיף לתחושה ההרמונית בחלל.


עיצוב: מזי קמחי, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת

טעות חמישית: שטיח
מה לא נאמר על שטיח? הוא מחמם את האווירה, תוחם ומגדיר את החלל, מוסיף רוך ונותן זריקת צבע בסלון. יותר מזה אין מה להוסיף – פשוט תוסיפו שטיח לסלון! (רק לוודא שגם הוא מתאים בפרופורציות לספה...).


סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת


אדריכלות: עמרי דודש, סטיילינג: קרן ברנדס - חותם, צילום: עידו סקעת