ניצול חלל מקסימלי

בין אם אתם גרים בבית קטן ובין אם בבית גדול, זה אף פעם לא מזיק ללמוד כיצד לנצל את החלל ביעילות ולמקסם את השימוש בו. אם אתם מחפשים דרכים להפיק את המרב מכל מטר מרובע בבית שלכם, הנה כמה רעיונות עבורכם.

בחירה חכמה של רהיטים לניצול מקסימלי של החלל

גם אם כל הבתים היו נראים אותו הדבר מבחוץ, כשהיינו נכנסים פנימה היינו מגלים שכל בית נראה שונה בעליל. הסיבה לכך היא שלאנשים שונים יש טעם שונה וצרכים שונים. מה שאינו משתנה, הוא הצורך בניצול נכון וחכם של החלל. כאשר בעלי הבית ינצלו את החלל בחוכמה ויעצבו את הבית עם הרהיטים הנכונים, התוצאה תדבר בעד עצמה והבית יראה הרבה יותר מרווח ביחס לבתים אחרים. כדי שגם אתם תוכלו לנצל כל ס"מ בבית שלכם ביעילות, אספנו עבורכם את הטיפים הבאים.

השתמשו בקירות הבית

הקירות הם אחד המשאבים הכי לא מנוצלים של הבית. הם נהדרים לתליית תמונות, אבל הם יכולים לשמש אתכם להרבה יותר. מדפי ספרים גבוהים שמגיעים עד לתקרה ורחבים מספיק כדי לכסות את כל שטח הקיר הם פתרון מושלם, הם יכולים לשמש אתכם בכל כך הרבה דרכים, מה גם שכיום מדובר ברהיט מאוד אופנתי. ישנם עיצובים וגדלים שונים של מדפים מהם תוכלו לבחור את הדגם המועדף והמתאים ביותר לחלל.

בחרו ברהיטים דו שימושיים

דרך נוספת לנצל את החלל בחוכמה היא על ידי שימוש ברהיטים באופן מתוחכם, כאשר רהיטים שמציעים כמה שימושים ויותר יהיו תמיד רעיון נהדר. במקום לשים שולחן צד הניחו שרפרף, הוא ישמש באותו אופן אך גם יציע מקום ישיבה נוסף. תוכלו לבחור בספה שנפתחת למיטה כדי לארח בני משפחה שבאים לביקור, אפשר לבחור מיטות לחדרים שכוללות ארגז עם מגירות או תא נפתח. במקום שולחן קפה רגיל השתמשו בארגז אחסון מעוצב ובו שטח אחסון מוסתר וכן הלאה.

עשו שימוש בכוכים ובחללים לא מוגדרים

חלל מתחת למדרגות, כוך שאין לו שימוש, כל אלו ועוד הם חללים שלא תמיד מנוצלים בבית. עם מעט יצירתיות תוכלו להפוך את החללים האלו למאוד שימושיים. מלבד עבודות נגרות מותאמות אישית, יש לכם אפשרויות רבות. מתחת לחלל המדרגות תוכלו ליצור חלל עבודה נחמד עם שולחן קטן, כסא, מדפים בהתאמה אישית ומנורת שולחן. בכוכים תוכלו לשלב מדפים להניח בהם תבלינים, ספרים או חפצי אמנות שאתם רוצים להציג. יש אינספור רעיונות, עליכם פשוט לבחור את אלו שמתאימים לצרכים שלכם.

השתמשו בחלל שמאחורי הדלתות

ניצול חכם של החלל אפשרי כאשר מנצלים כל ס"מ. לכן אם יש לכם כמה סנטימטרים מאחורי דלתות החדרים אין שום סיבה שלא להשתמש בהם. תוכלו לתלות ווים מאחורי הדלתות ולהשתמש בחלל עבור תליית מעלים, מגבות, תיקים וכדומה. במקום ווים תוכלו גם להניח סולם מעוצב. סולמות לא צריך לתלות והם יכולים לשמש אתכם לאותה המטרה. הם צרים, אינם תופסים שטח רב ומציעים מגוון רחב של שימושים.

קונסולה מאחורי הספה

אם הספה שלכם ממוקמת בלב החדר ואינה צמודה לקיר, תוכלו בהחלט לנצל את החלק האחורי שלה ולמקם קונסולה מעוצבת ואופנתית. ישנם סוגים שונים של קונסולות לבחור מהן, החל בדגמים קלאסיים מעץ ועד דגמים מודרניים מברזל. קונסולות הרבה יותר צרות מפתרונות אחסון אחרים, לכן הן נהדרות עבור מעברים, אפשר אפילו להציב אותן במסדרון רחב, ולהניח עליהן ספרים, חפצי אמנות, תמונות, עציצים או כל מה שתרצו להציג.

ארגז אחסון למרגלות המיטה

חדר השינה שלכם הוא מקום המפלט שלכם ולכן עליכם לחשוב על עיצובו לעומק כדי לשמור עליו אסתטי ומאורגן. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי הצבת ארגז אחסון למרגלות המיטה. ארגז אחסון מעניק לכם שטח אחסון נוסף שתמיד הכרחי. תוכלו להניח בתוכו מצעים, שמיכות או אפילו את הבלגן שלכם כשמגיעים אורחים. בנוסף הוא יכול לשמש כמקום ישיבה כאשר נועלים נעליים ומתלבשים ולבסוף, הוא יהפוך לאלמנט עיצובי דקורטיבי ומרשים.

וכמובן: ריהוט בהתאמה אישית

הבחירה בריהוט בהתאמה אישית זו אחת הדרכים לנצל את החלל שלכם בצורה הכי חכמה. כאשר הריהוט מותאם לבית שלכם באופן ספציפי, תוכל לנצל ביעילות כל פינה. אם אתם זקוקים לרהיטים במידות לא שגרתיות, או שאתם מעוניינים לשנות את חומרי הגלם בעיצוב המקורי, להוסיף או להפחית צבעים וכן הלאה, ריהוט בהתאמה אישית יציע לכם פתרונות מעולים. עם טביעת עין מקצועית של מעצבי פנים מומחים תוכלו להתאים כל חלל למידותיכם וליצור את העיצוב המושלם, עיצוב חכם שרואה וחושב על כל הצרכים שלכם.